پیاده‌روی “افسردگی” را درمان می‌کند

پیاده روی-افسردگیبه اعتقاد پژوهشگران، پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می‌آید اما دویدن برای سالخوردگان خطرناک است و برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی، مناسب نیست.
مرتضی شریفی، فیزیوتراپیست، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش‌های سخت و تند، باعث لخته شدن خون در داخل رگ‌های خونی و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه‌های قلب و درد شدید در قلب می‌گردد برعکس، پیاده روی با کمی سرعت، ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می‌شود.
وی افزود: هنگام راه رفتن، خون به راحتی در قلب جریان پیدا می‌کند در ورزش، ران‌ها و ساق پا، نسبت به سایر اعضای بدن نقش مهم‌تری دارند اگر حرکت این اندام سست و ضعیف باشد قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است.
شریفی تصریح کرد: پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می‌افزاید.
این فیزیوتراپیست، خاطر نشان کرد: هنگام راه رفتن سریع باید طی ۱۰ دقیقه، حدود یک کیلومتر راه رفت، البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف‌تر این مسافت کمتر است، افرادی که چاق هستند و ورزش می‌کنند به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند طوری که در هر دقیقه تقریبا ۷۰ متر راه بروند.
شریفی اذعان داشت: بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می‌کنند و حدود ۱۵ دقیقه این کار را انجام می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code