ورزشهای موثر بر بلندی قد

دوچرخه-سواریاگر شما هنوز ۲۰ سالتان نشده، یا اینکه فرزندی دارید که در سنین نوجوانی است، اگر در خانواده‌ای زاده شده‌اید که همه‌ی اعضای آن قدی کوتاه یا متوسط دارند، و شما دوست دارید قدتان از میانگین بقیه‌ی فامیل بلندتر باشد، در ادامه با برخی از این ورزش‌ها آشنا خواهید شد.
طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه حل برای بلند تر کردن قد، این است که به سراغ ورزش‌هایی بروید که به بلند کردن قد شهرت دارند.

شنا

به غیر مزایای دیگر شنا که همه‌ی ما به آن آگاه هستیم، شنا کردن به بلند شدن قد هم کمک می‌کند! شنایی که اختصاصا مد نظر ماست، شنای پروانه است. چرا که بیشترین کشش را در بدن ایجاد می‌کند. پس اگر فقط با انواع عمومی شنا آشنا هستید، بهتر است شنای پروانه را نیز یاد بگیرید!

تمرینات کششی

تمرینات کششی نه تنها برای سلامتی شما مفیدند، بلکه برای بدست آوردن استیل بدنی خوب و البته بلند تر شدن قدتان هم خوب است. نه تنها وقتی تمرینات کششی انجام می دهید قدتان بلندتر خواهد شد، بلکه عضلات بدنتان نیز سفت و در هم تنیده خواهد شد.

ضربات پا

بله! شما می‌توانید با ضربات پا، قدتان را بلند تر کنید! شاید بخواهید کیک بوکس تمرین کنید، شاید هم ترجیح دهید فقط با پاهایتان لگد بزنید. وضعیتی که رانتان هنگام لگد زدن پیدا می‌کند، با توجه به کششی که در عضلات ران و استخوان پاهایتان ایجاد می‌شود، قدتان می‌تواند چند سانتی‌متری بلند تر شود.

دوچرخه سواری

این ورزش هم بدلیل اینکه به ترشح هورمون‌های رشد به داخل خون کمک می‌کند، می تواند در بلند تر شدن قد شما موثر باشد! در واقع این هورمون‌ها هستند که عامل اصلی رشد و تکثیر سلولی به حساب می‌آیند. مشابه موارد قبلی، دوچرخه سواری باعث خواهد شد تا عضلات و استخوان های شما کشیده تر شوند، مخصوصا عضلات و استخوان های پاهایتان.
بسیار خب، اگر هنوز استخوان‌هایتان نرمی دارند، به این معنی که اگر حداکثر در اوایل ۲۰ سالگی خود هستید، فعالیت‌هایی که گفته شد می‌توانند استیل بدنی و قدتان را بهبود ببخشند. علاوه بر آن، تناسب اندام و سلامتی جسمی برتری نیز بدست خواهید آورد. به فکر باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code