هشدار به کارمندان بانک : کلاهبرداری با جعل صدای مشتریان

سرهنگ-فریدون-رهبریانرئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداران با جعل صدای مشتریان بانک اقدام به سرقت از حساب آنها در تماس با بانک می کنند.
سرهنگ فریدون رهبریان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: پرونده های متعددی در سال ۹۱ و ۹۲ در خصوص کلاهبرداری از بانک‏ها با تقلید صدای صاحبان حساب‏ها تشکیل شد. در این روش کلاهبرداران با تقلید صدای مشتریان در تماس با بانک از کارمندان می خواهند اقدام به جابجایی پول از حساب‏شان به حساب دیگر کنند. برخی از کارمندان نیز بعضاً به دلیل این که فرد از مشتریان خوش حساب بانک است به صورت تلفنی اقدام به این کار می  کنند و پس از مدتی مشخص می شود صاحب اصلی حساب هیچ تماسی را با بانک نداشته و کلاهبرداران موفق شدند میلیون ها تومان پول به جیب بزنند.
وی ادامه داد: از آنجا که بانک از حقوقش گذشت نمی کند کارمند متخلف مقصر شناخته شده و برایش پرونده قضائی تشکیل می شود.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، کارمندان باید مراقب تماس های تلفنی باشند و هیچوقت اقدام به جابجایی حساب از طریق تلفن نکنند چرا که این روش از ترفندهای کلاهبرداران است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code