تبلیغ کالاهای خارجی به اسم تولید داخل در رسانه ملی!

پیام-بازرگانی-صدا-سیمارییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: رسانه ملی که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند نباید نظیر رسانه‌های درجه۳ به پخش تله‌شاپینگ بپردازد بلکه باید علاوه بر مشخص کردن ایرانی یا خارجی بودن کالا اسنادی را برای اثبات کیفیت کالا ارائه دهد.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایسنادر پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا با توجه به تلاش‌ها برای افزایش فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل، صدا‌وسیما کالاهای خارجی را تبلیغ کرده و علی‌رغم وارداتی بودن آنها در تبلیغات اعلام می‌شود که کالاها ایرانی است گفت: در فضای اقتصادی و بازرگانی مساله‌ی تبلیغ واقعیتی است که هر فعال اقتصادی به آن نیاز دارد و نمی‌توان به فعال اقتصادی خرده گرفت که چرا کالای خود را تبلیغ می‌کند.

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصاد ایران نگاهی که مبتنی بر تولید داخل است می‌تواند یک نگاه پذیرفته شده باشد.

حریری با تاکید بر این‌که فضای تبلیغاتی در فضای رسانه ملی انتقاد‌های بی‌شماری را به همراه دارد، گفت: متخصصان رسانه در زمینه‌ی تبلیغاتی که در رسانه ملی ایران انجام می‌شود حرف‌های زیادی داشته و به اعتقاد آنها فضای بازرگانی رسانه ملی ایران احتیاج به یک پالایش اساسی دارد.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که فشار اقتصادی به صدا وسیما که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند بسیار افزایش یافته است اظهار کرد: این سیستم عریض و طویل و تنبل برای جبران هزینه‌های خود مجبور شده که هر کالایی را تبلیغ کند.

وی با اشاره به این‌که تبلیغات در رسانه ملی به صورت تله‌شاپینگ انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که در هیچ جای دنیا رسانه‌های ملی و دولتی به تله‌شاپینگ نمی‌پردازند و این قبیل تبلیغات از طریق رسانه‌های درجه۳ هر کشوری انجام می‌شود.

او با اشاره به این‌که اکثر برنامه‌های تلویزیونی در ایام عید حامی مالی داشته است، خاطر نشان کرد: صدا‌وسیما باید در تبلیغاتی که پخش می‌کند تجدید‌نظر کند و باید مشخص شود که کالایی که تبلیغ می‌شود ایرانی است یا خارجی تا کالای خارجی نتواند با عنوان کالای ایرانی تبلیغ شود.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که کیفیت کالاهایی که از سوی رسانه ملی پخش می‌شود باید بررسی شده و این رسانه اسنادی را برای تایید کیفیت کالاها داشته باشد، گفت: در نهایت باید گفت که تبلیغات در تلویزیون‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوت است و رسانه ملی که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند نباید تن به پخش هر نوع آگهی بدهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code