واردات قطعات هواپیما با ۵ برابر قیمت واقعی

هواپیمایی-همامعاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هزینه یک ساعت پرواز در ایرلاین‌های خارجی به مراتب بسیار کمتر از کشور ماست و قطعات هواپیما نیز چهار تا پنج برابر قیمت واقعی وارد می‌شوند.

محمدرضا خوش‌نویسان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بزرگترین چالش شرکت‌های هواپیمایی، واردات هواپیما و قطعات آن‌ است. از سوی دیگر در صنعت هوایی از تکنولوژی روز محروم هستیم.

قدرت رقابت ایرلاین های ایرانی کمتر از ایرلاین‌های خارجی است

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوایی بیش از سایر صنایع از موضوع تحریم تاثیر پذیرفته است، گفت: با توجه به این‌که در این صنعت از تکنولوژی و فن‌آوری‌های روز محروم هستیم قدرت رقابتمان از شرکت‌های هواپیمایی خارجی کمتر است.

واردات قطعات و فرسودگی ناوگان، چالش ایرلاین‌های ایرانی

خوش‌نویسان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ شرکت‌های هواپیمایی وادرات قطعات و فرسودگی ناوگان است، افزود: با توجه به عمر بالای ناوگان هوایی، مصرف سوخت آن‌ها دو تا سه برابر افزایش می‌یابد و این درحالی است که مصرف سوخت در هواپیماهای جدید به مراتب بسیار کمتر است.

هواپیماهای نو برای ایرلاین‌ها صرفه اقتصادی دارد

معاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از بدو انقلاب، صنعت هوایی ایران تحریم بوده و ورود تکنولوژی به این صنعت تحت تأثیر قرار گرفته است، اظهار کرد: تحریم‌ها نوسازی ناوگان هوایی مسافری را تحت تأثیر قرار داد و این در حالی است که هواپیماهای نو برای ایرلاین‌ها صرفه اقتصادی دارند.

وی تاکید کرد: تصمیم بسیاری از ایرلاین‌ها مبنی بر پایین نگاه داشتن سن ناوگان تصمیمی اقتصادی برای کاهش هزینه‌هاست.

معاون هما گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای تعمیر موتور هواپیما نیز مشکل دارند و این کار چند برابر ایرلاین‌های دنیا برای آن‌ها هزینه در بر دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code